תאורי מקרה ADHD 

לאורי יש הפרעת קשב וריכוז. אורי בן 9 בכתה ג’.

הוא ילד מקסים, לפעמים מתקשה לשבת, זז הרבה, קם יושב, הולך. לפעמים מעצבן את כולם באי השקט שלו.
אורי ילד סקרן, אוהב לשאול ולדבר, עם זאת הוא מראה קושי במשחקים עם חבריו. מסתבך בקלות במריבות, נכנס למצבים ולא יודע לצאת מהם.

תאורי מקרה ADHD 

“הילדה שלנו מקסימה בבוקר ונוראית בלילה”, מספרים הוריה של נילי בת החמש הנתקלים כל ערב מחדש בקשיים להשכיבה לישון. “היא מוכנה שרק אני אשכיב אותה לישון ודורשת שאשכב לידה במיטה כל הלילה, אני לא יכולה לעמוד בבכי שלה וקולות הזעקה כשאני זזה משם”, מוסיפה אמה שבדרך כלל נרדמת במיטתה של נילי ונשארת עד הבוקר. “בבוקר כשאני מתעוררת לידה היא מחייכת חיוך מתוק של מלאכית ולי כואב כל הגוף”. אביה של נילי מדגיש את הפגיעה בזוגיות, “למעשה לא ישנו אחד עם השני באותה מיטה כבר שנתיים, שלא לדבר על משהו אינטימי בינינו”.

“לדנה שלנו יש בעיה חברתית . כשאני חוזר מהעבודה ומוצא אותה מול המחשב והטלוויזיה עם ארטיק בפה ,זה מוציא ממני כעסים גדולים ואני צועק עליה : “תקומי כבר ותעשי משהו עם עצמך.” בתגובה דנה בוכה ומסתגרת בחדר שלה.

לאורי יש הפרעת קשב וריכוז. כשהוא חוזר מבית הספר אין לו כוח לכלום. “המלחמה” על עשיית שיעורי הבית הופכת את הבית ל”שדה קרב”. “לי יש זיכרונות קשים ממאבקי הכוח שהיו לי עם אבי על עניין זה” אומרת האם “אני אוותר לו ,העיקר שהיחסים שלנו לא יתקלקלו” בבית יש על כך חילוקי דעות בין האב ובין האם וזה גורם למתח רב ביניהם.

רמי מרגיש שהוא לא מצליח בשום דבר. יש לו דימוי עצמי נמוך. הוא מעדיף לוותר על כל דבר שאין בו הצלחה בטוחה. כשמזמינים אותו לשחק הוא אומר: ” לא בא לי ” אמו רוצה שהוא יקבל עזרה כדי לחזק את ההערכה העצמית שלו . האב אומר: “רמי הוא בדיוק כמוני. גם אני פחדתי “מהצל של עצמי” דחפו אותי למים והייתי צריך לשחות לבד.גם רמי צריך לשחות בכוחות עצמו”

האם נכון שהפרעת קשב וריכוז מופיעה רק בגיל 6 עם כניסת הילד לבית הספר ?
האם הפרעת קשב וריכוז נעלמת בגיל ההתבגרות ?
מי רשאי לאבחן את הילד ולקבוע האם יש לו הפרעת קשב ?
אילו טיפולים מומלצים ?

מענה לשאלות אלו ולשאלותיכם הנוספות תמצאו בעמוד ”שאלות ותשובות”

2017-02-25T17:14:44+00:00